fredag 8 juni 2007

Samtalet med Danderyds förlossning

Tack!

Det är inte alltid enkelt att framföra sin oro och sina tankar, att lyckas sätta rätt ord så att andra ska förstå.
Klagar sällan i onödan och har väldigt hög smärttröskel.

Min Barnmorska på mödrarvården har varit fantastisk.
Redan i början av min graviditet så sade hon att vi tar tag i förlossningen mot slutet.

Så igår var mitt möte med Aurorakliniken på Danderyd för att samtala kring hur jag ska känna mig trygg med att föda vår "lilla" böna.
Barnmorskan på kliniken hade läst min journal från tidigare förlossningen som var nära att sluta i katastrof.
Det var nära att vi förlorade Leon och den upplevelsen vill jag aldrig uppleva igen.
Eftersom han var livlös när han föddes och läkarna sprang iväg med honom så var jag helt inställd på att vi förlorat honom.
Han var stor och fastnade mot slutet så det hände ingenting under mina krystvärkar.
Det var ett stort trauma för mig.

Nu vill jag ju föda naturlig, för det är en upplevelse som är fantastisk i sig!

Vi talade hur man kan lägga upp förlossningen så jag känner mig trygg, det hela beror på hur jag känner och vill.
Det känns väldigt bra och jag kan verkligen slappna av nu.

Vi ska göra ett uppskattnings ultraljud och sedan betstämma tid för igångsättning, är hon stor så måste jag ställa in mig på kejsarsnitt.

Jag känner mig hörd i vården och längtar verkligen efter vår lilla tjej.
Är så tacksam för allt gått så bra och nu ska vi bara njuta av de sista veckorna innan alla nya rutiner faller över oss med lycka.
/mama