tisdag 19 juni 2007

vecka 38

Idag hände det!
En vänlig rar kvinna i 40 årsåldern frågade mig om jag ville sitta ned på bussen!
(det fanns inga lediga platser)
Detta är inte vanligt vill jag säga.

Blev så glad, - att det finns dessa människor, man trillar över dem lite här och var.
Stockholm har förändrats massor på några år, mentaliteten hårdnat.
Börjar man prata med någon så stämplas man som en "dåre".

Tänk om vi hade en "vänliga dagen" här. Då man hejade och tänkte på sina medmänniskor.
Man håller upp dörren, man tränger sig inte in i tunnelbanan innan folk gått av.
Slutar upp med dessa sura miner och suckar som ekar mellan husen.

Nej le och var glad, tänk på att en liten gest kan göra en annan människas dag.

Vad hände på bussen då?
Jo jag svarade artigt
-Tack!!! tänk om människor var lite mer som du!
Hon reste sig upp och sade att;
-Någon dag måste samhället mjukna lite. Du bär ett nytt liv och behöver vila fötterna.

JA jag bär ett nytt liv, å detta lilla liv ska jag lära allt om att vara omtänksamm.
Nu ska samhället bli lite mjukar om så jag ska slänga ut kuddar på sergelstorg!!!


/mama