onsdag 26 mars 2008

.:livsfarligt:.

Godistider..
I lördags åkte vi för att handla lite saker på coop, det var rätt så tomt på människor. Precis vid utgången hade det ett godisregn varje heltimme, vi lyckades pricka in 15 regnet.
Leon är ju blyg av sig på de sättet att han tycker sådant är lite jobbigt, han vill inte att någon ska komma i skada.

Hur som så började en ung kille i kycklingula kläder kasta ut godis från en stege. Det var tonårstjejerna, några killar i 10 årsålder, Leon och några förvirrade 2 åringar.
Tjejerna och killarna dök ner på marken, Leon vågade inte ge sig in i stridens hetta.
Där jag stod kom det plötsligt farande massa godis, böjde mig ned för att försöka grabba några karameller till Leon, tonåringarna drog i mina kläder och snodde godis från 2 åringarna.

Blev lite upprörd och gav mig in i leken.

Samla på mig massa godis och gav till de minsta små godisregnsdeltagarna, lade godisar i deras fickor. De såg så förvånade å glada ut.

Vi var inte så många, och godiset var massa. Så Leon lyckades fylla sin mössa, 10 åriga killarna fyllde fryspåsar och tonårstjejerna hade matkassar med godis.
De söta små 2 åringarna hade fickorna fulla.

Dagen efter insåg mina ben att de varit med om en match, den träningsvärken! Det är idag onsdag och den börjar gå över.
Så mitt råd, -15 minuters godisregn gör susen för benen.

Fick en fråga igår om jag varit å tränat (antar att min vankande konstiga gångstil vittnade om detta), hahah vad svara man på den;-)?