lördag 20 december 2008

.:julkalendern lucka 20 -trolla med papper:.


I dagens lucka en skylt-till barnen!

1.börjar med att rita av de olika delarna på olik färgade papper. De går att dra den i kopiatorn och kopiera på alla olika papper med.
2.sedan klipper jag ut alla olika delarna
3.jag färgar in pappret för att få lite 3d känsla och inte så platt. Jobbar med något som heter chalks -som smink fast för papper!
4.ritar dit alla detaljer med svart penna, runt hela figuren drar jag även svarta kanter detta görs lättast med en bred kalligrafipenna.
5.sedan monterar jag allt på en bakgrund och skriver en namnskylt.
Använder mig av divisions limkuddar som gör att de limmas på distans.

Har du massa papper över? -gör då en personlig liten skylt till barnens rum.

Lite mer terapi i julstressen;). Har man tiden så är detta en mycket uppskattad present. Mönster fanns med i tidningen scrapbooking mm för något år sedan om jag gjort.
Lycka till.
Ladda ner mönstret här

/åsa