söndag 25 januari 2009

.:vad kan man hitta på en lördag:.

Här kommer husmorstips från mig.

Tänk om jag för 10 år sedan kunnat åka fram i tiden och se mig skriva detta inlägg om såpa!
Men vi spenderade lördagen med att städa ur alla skåp i köket , ni vet vårstädning. OO jaa -Vi tror att våren är på väg;)
Hur som, en Lördag, med såpa och tvättsvamp -Kan inte bli bättre;)

Jag har övergett allt vad olika sprayer och power mirakel saker heter, använder enbart såpa hemma. Häller bara ner lite såpa i en sprayflaska och i med vatten.
Det blir faktiskt renare än renast.
Skrubbade alla luckor och i skåpen. Vi sorterade och rensade. Allt som vi inte använt på 1 år åkte ut.
Så ett fint kök och ett rent samvete för själ och miljö.

Har du inte läst Rensa i röran, köp den!
Läste den för några år sedan och ja den förändrade faktisk mitt liv.
Men sedan måste man rensa när man bara har 72 kvm att bo på.

Ok, för 10 år sedan när de var lördag gjorde jag annat. hade aldrig en tanke på vad städa var, typ dog om någon nämnde husmorstips.

Men man bli klokare med åren ;)

Så har du något bra städtips?
:)
Grumme har massa fina tips