måndag 9 mars 2009

.:saker man har i sina mappar:.







Planera med sax och lim, klippa, skapa och 3d kuddar. Skapa från hjärtat med kärlek.

För några år sedan hade jag så mycket tid att jag han med att skapa Paper Piecing tavlor. Det är en teknik där man klipper ut varje liten del av pappret och limmar ihop till en helhet.
Det krävs att man tänker till och att man är duktig med saxen.

När jag satt och planerade lite inför min kurs på scrapeventet dök alla dessa figurer upp i mitt minne, saker som jag skapat och gett bort.
Jag tror denna teknik kommer användas mer och mer och kommer vara en växande trend i pappersvärlden.
Så nu skapar jag mönster och foldrar så fler ska få möjligheten att lära sig.

Idag bär det av för att handla massa papper, för här ska klippas och klistras.
Jag har nog saknat att skapa dessa små saker, nu bara flyger bilder fram i mitt huvud.
Så kul att man kan bli inspirerad av sitt eget skapande.

Ha en fin dag!
/åsa