tisdag 23 juni 2009

.:små stunder bara så där så här:.

en liten minibyrå för 75 kr på loppis, en söt böna som dricker "kaffe"
en uteplats med provisoriska möbler, utgången till min lilla kvällsveranda


-Jag känner livet i mig-madicken
Jag passar på att stanna upp, känna hur fötterna berör vårat uterum. Lyssnar på fåglarna som sjunger vackra melodier, tar ett djupt andetag och drar in naturens alla dofter.
Killarna leker och tjoar av lycka, det fnittras och jag passa på att vattna dem med vattenslangen.
Det gör inget om det blir lite blöta, de skrattar och viker sig dubbla.

Det är så här det ska vara, ingen stress, inga energitjuvar.
Sommarlovet har ju precis börjat, kvällarna är ljusa och vi behöver inte somna i tid.
Det är så mysigt, sommarlov, bad, fiske och massa äventyr.
På kvällen byggs det pärlplattor till klockan 22, det är så kreativa våra stora killar och så fulla med skaparlust att det väljer att pyssla framför att spela, titta på tv eller något annat elektroniskt.

Vi har byggt uteplatser och bygger fortfarande, 8 kvm ölandssten fattas till min lilla kvällsveranda som ligger mellan syrenbuskarna och med utsikt över åkrar och ängar.
Nu är det bara utemöbler -vita bänkar och ett stort vitt bord som ska byggas, en stor studsmatta införskaffas.
Sedan kan vi nog bosätta oss i trädgården.

-Hej sommarlov du är så välkommet!