fredag 4 december 2009

bortbjuden?



Mys i advent♥

Det är jultider, jultider innebär många olika tillställningar och avslutningar!
Jag älskar att ge bort hemmagjorda "gå-bort-presenter ", det behöver inte vara det mest avancerade sakerna.
Men hjälp av underbara julpapper från pink paislee och stämplar från samma företag har jag skapat en chokladkartong och ett kort.
Gjorde kartongen, klippte ut ett hjärta så man ser godsakerna igenom.
Det finna bara 1 företag som lyckas med alla sina pappersserie och det är pink paislee, bara gillar allt det gör ♥ ♥ ♥ Måste ha med det rosa namnet att göra;)


Att göra kartonger är på millimetern viktigt att det stämmer, här hade jag hjälp av Crafter's companion Ultimate Pro, som är enkel att använda när man gör kort, kartonger eller vykort.
Det är en väska med olika spår i, man följer spåren för att vika exakta lådor eller annat!
Så smidig sak..Gillar saker som underlättar och gör processen lite snabbare.
Som ni ser i min chokladask ligger chockladen i varsin liten kartong! Men det går bara på några sekunder att vika den med den där apparaten:)

Väskan för att vika saker hittar du här

När man går bort är det ofta för att äta god middag...nu undrar ni säker hur man skapar en fin middagsbjudning med hjälp av scrapbookingprodukter -å det mina pyssliga söta vänner ska jag visa er nästa vecka!
Så pyssla på nu!
/åsa