lördag 2 januari 2010

färg&kärlek


Den knackar lite försiktigt på dörren, påminner mig om att yttligare ett år har tagit sitt slut och ett nytt precis har börjar.
Med ett avslut och en start , som en slags magiskgräns -så man kan lova massa saker, ge löften och börja om på nytt.
Härligt med en dos nytänkande, inspirerande och kreativt!
Jag gör olika val för min skull, löftena är till mig själv och det är enbart jag som kan göra något åt mina löften.
Detta år har fått mig att vilja ge mer -kärlek och färg!
Vad kommer du ge ditt liv? vad gör du för val?

För varje år som går, försöker jag att göra mina val utifrån mig själv och mitt hjärta. Försöker minimera dåliga energier, slappna av, inte stressa och lägga fokus på det som jag brinner för.
För mig är det en resa på det personliga planet, en vilja att bli en bättre ödmjukare och varmare människa.
Det finns många olika saker som påverkar mig i mitt liv, saker som jag kommer lyfta fram i det mer medvetna detta år.

Min familj
Självklart har det plats nummer 1 i alla avseende, det finns inget som kan ta bort deras prioritet. Jag gör valet lätt, dessa år med små barn är det viktigaste åren. Då man bygger grunden, då man fokuserar. Det är vi som familj som lägger grunden för deras personlighet, deras sätt att förhålla sig till världen och det är vi som familj som ska finnas där och lägga ramarna och ge alla kramarna!
Vara närvarande och medveten. Lyssna och finnas där.


Min tid
Jag tror på tid tillsammans men även tid själv. Man behöver få ha saker och stunder där man tankar på sin egna tid, samlar sin energi.
Jag tror inte man kan skämma bort sina barn med för mycket kärlek, för är det dyrbaraste är tiden tillsammans. Den går inte att ersätta med leksaker, spel, reser eller något annat.
Att bara stanna upp och göra tiden till något viktigt, att vara där som förälder.
Gör saker tillsammans, spela spel, laga mat.. Se sina barn.
Jag har ett enormt behov av egentid -det är ingenting jag har dåligt samvete för. Det är självklart att man ska få ha den och ta den. Att träna, fotografera och vara med mina vänner är det som får symbolisera min tid detta år.

Min kärlek
Att leva med sin bästa vän är ju en fantastisk gåva, att hela tiden utvecklas i sin relation och jobba med den. Inte ta den förgivet utan ladda den med allt det där man vill ge sin bästa vän!
Jag vill ge han allt det bästa så klart, få lyfta honom, hjälpa honom, skratta med honom och uppleva saker tillsammans med honom.
För mig är kärleken att uppskatta, att vårda och att få njuta.
Det är få stunder vi inte är vänner, det gånger vi bråkar är det för att vi i vardagen har för lite tid bara han och jag. Därför så ligger mitt fokus på kärleken -att ge den massa energi tillsammans. För han är den jag älskar och den tar jag hand om.

Färg
Det finns inget som gör mig så glad så som färg, mönster, former och vackra ting! Det kan ju vara precis vad som helst. Men jag vet att färg gör mig sprudlande lycklig -därför så har jag lovat mig själv att inte köpa några svarta kläder detta år. Jag känner att detta ger mig otroligt mycket energi!

Mina vänner
Mitt i denna enorm familjekarusell som det innebär att vara 6 personer i ett hushåll så finns det inte all den tiden man vill ha med sina vänner.
Jag ska VERKLIGEN lägga fokus på att träffa mina vänner, det betyder enormt mycket för mig och är det finaste människor man kan ha.
Det glädjer mig så mycket att jag det gångna året fått möta massa nya människor som har öppnat sina armar och jag fått lära känna.
MER underbara människor i mitt liv, ni är som det sötaste deserter
Älskar er.


Så -HEJ nya året.
Hej alla ni som läser, ni ska få vara med på en fin resa.
Fram till nästa nyår är det 52 veckor, med färg och kärlek ska jag ge er 52 spännande och kärleksfulla inlägg -ett litet PROJEKT;)
Ni kommer få se nästa vecka

Puss