tisdag 16 mars 2010

högsta vinst!

Hej alla fina jag har glömt berätta en sak
-Jag är rik, den rikaste på jorden. Den skatt man förvaltar att få dela tiden med allt småfolk.
Det är stora steg i trappan nu, de ska alla utvecklas och ta sig igenom lite olika stadier i deras liv.
Den minsta går igenom sin 18 månaders trots dvs -Min, Mitt, Jag. Det ska gå snabbt, allt fokus på lilla karamellen. Han är en liten virvelvind och bestämd..
HANS kök och han SKA laga mat, speciellt svårt är det att samarbeta i köket;)
Så fort jag inte har fokus på honom, om jag råkar smyga förbi datorn så kommer han efter och drar i mig..Varje litet steg jag tar så är han där vid min sida. Den finaste lilla vapendragaren.

Den lilla prinsessan snart 3 år KAN SJÄLV, så hela dagen kan rasa om det inte blir som hon tänkt eller att hon får göra som "hon vill".
Hon klär på sig själv, blir galen om det blir fel. Ni ser ju hur hon går klädd till förskolan.
Vet vad hon vill. Har otroligt många känsloladdade stunder där hon bara kan gråta utan att man vet varför.


De fina killarna 7 och 8 år, är faktiskt i en otroligt mysig ålder. Det ska pysslas, diskuteras, kramas och hjälpas till.
Det är verkligen så kärleksfulla mot varandra och att se alla syskon tillsammans ger än så oändligt mycket kärlek.
Fast det är bra kluriga med... Samtidigt som man märker att det testar gränser, är mer medvetna om sin omvärld och är lite luriga för att få sin vilja igenom.

Vi är alltså vägledarna och hjälper dem att finna rätt vägar, hjälper dem att hantera sina känslor, kramar och sätter gränser.

Det är verkligen ett helt företag det här.
Ett företag med högsta vinstutdelning.

Solen lyser, jag är mammaledig -men passar på att ta varje liten sekund karamellen sover - att fixa med foton och redigera.
När han är vaken -då är det hans tid.

Kärlek till er alla.
Hoppas ni njuter av solen, tar hand om varandra och letar vårtecken i dikena