söndag 13 maj 2007

renovering hemma


Boa boa, men för mig är det viktigt att hemmet är trivsamt att det visar vem som bor där.
Här hos oss är inredningen en salig röra av ting man älskar, praktiska saker, något gammalt något nytt!
Rensar ofta och bort allt onödigt för att spara det som verkligen ligger en varmt om hjärtat.

På krusbärsvägen i stora staden sthlm, ligger denna otroligt söta lilla lägenhet. Uppe på ett berg med massa grönska och små trånga gator.

Det är en 4:a på 72 kvm och så fantastiskt bra planerad.
Husen byggdes på 30-talet och har tidtypiska detaljer som högt i tak och vackra dörrar. Det är en hörnlägenhet så vi har ljus från tre vädersträck.
Jag känner mig hemma här, har inte gjort det på flera år. Men här trivs vi och lever.

Har snart bott här i 1 år, alla rum har blivit vitmålade och nästan alla rum har fått nya golv. Vita furugolv, så mjuka att gå barfota på.
Eftersom lägenheten är så liten så kommer jag välja att måla små partier och ha assocearerna färgsatta.

Med morgonkaffet läste jag lite reklam som trillat ner i brevlådan. Fann att IKEA i sammarbete med ett färgföretag tagit fram ett färghjul och färgkarta.

Älskar Ikea, älskar färger och älskar papper -så man måste allt leta reda på detta hjul. För en som är Ikea family medlem kostade paketet 129:-

Färgkombinationen Turkost och rött är så vackert, hade den kombon i vår förra lägenhet i pysselrummet. Kan inte slita mig från denna färgduo då jag funderar på vart man ska måla en sån vägg här hemma med.
Köket ligger i planering för att få en fondvägg.

/dags å klia sonen på ryggen