fredag 18 maj 2007

vecka 33


Fredagsparty!
En rund och go tjej med 50 dagar kvar till BF, fast de kan vara mindre kan lika gärna vara 30 dagar kvar. Oj hur gick tiden så snabbt?
Har idag köpt en fin skötväska, en kudde och en liten filt till vagnen -nu ska här sys påslakan i fina blommiga 70-talstyger!

Har massa saker kvar att ordna, vet inte hur jag ska få till det med tiden.
Ska sammanställa en lista på allt, fast frågan är om man kommer svimma av allt man vill hinna med.

Ska på samtal på Danderyd, Leon var stor när han kom och det var nära att vi förlorade honom vid födseln.
Känner att jag mentalt ignorerar att vi snart ska föda, -kan man inte vara bara gravid?
Fast andra sidan av mig känner det otroliga, fantastiska med att föda.
Hade ju en så vacker förlossning, det gick hur bra som helst tills slutet då hans hjärtljud gick ner och jag inte kunde krysta ut honom.

Jag vet att min kropp klarar av att föda, vet att jag lyckades utan smärtlindring och lustgas, vet att jag tyckte det var det häftigaste jag varit med om.
MEN -det spökar...Slutet....Den akuta situation det blev.

Hur som så lyssnar vår BM på mig, hon förstår mina tankar.
Så vi får se vad som händer efter samtalet på Danderyd (ska föda där)

Men idag är jag i vecka 33, plus 24 kilo och mår toppen!
-samlar tydligen vätska som en annan vattenbuffel
Bäbisen ligger tvärs över magen och har inte vänt sig, sparkar på som bara den och lever loppan.

Ha en mysig och skön fredag
/go å glad