måndag 27 augusti 2007

krockat

Dagen blev inte som vi tänkt.
Skulle träffa ljuva Tanja några timmar, hade verkligen sett framemot dejten.

Inne i stockholm började det regna och jag upptäckte att vi hade glömt regnskyddet till vagnen ibilen, i samma tanke hör jag volvon köra utanför huset.
Richard kom hem för att lämna regnskyddet, perfekt då fick jag och bönan skjuts till Odenplan!

Vi packade in oss i bilen och körde ner för körsbärsvägen för att sedan korsa Vallhallavägen.
Nere på vallhallavägen går det mycket tung trafik, många lastbilar.
Denna "korsning" är lite annorlunda, och allt för ofta så ser inte bilarna att det ska stanna innan korsningen för att släppa fram trafiken från körsbärsvägen när det är rött för dem.

Det var det som hände, bilarna hade rött men hade ställt sig i hela korsningen och vi blev tvugna attt köra ut mellan bilarna för att kunna svänga upp på Vallhallavägen mot Odenplan.
Där stod det en liten lastbil och blockerade vägen så vi ställde oss mellan den och en stor lastbil.
(som ni ser på bilden)
När sedan det röda ljuset blev grönt så kör den stora lastbilen -bara det att vi hade inte hunnit svänga. Så hela sidan blir intryckt!
Där satt lilla Bönan, hon tittade förvånat på mig och jag blev så arg!
TÄNK om han inte stannat, tänk om han gasat...
Lilla bönan hade blivit......vill inte tänka på de..

UUUUUU
Hur hade ni kört i denna korsning?
/mama-rädd



Idag körde en stor enorm lastbil in i oss.