söndag 23 september 2007

.:fotboll:.

Lördag morgon

Ett mindre kaos har det varit hela helgen.
Det var minicup med fotbollen på lördagförmiddagen, samtidigt som akvariumet sprack hemma i barnens rum.
Richard badade runt hemma i lägenheten och Leon och jag försökte vara närvarande på Östermalms IP.
Inte så lätt.
Leon grät och undrade om vi var tvungna att använda flytväst när vi kom hem, Jag försökte vara positiv och vifta bort hans oro.

Medan Leon spelade fotboll försökte jag desperat få tag på Richard för att få en lägesrapport, han hade mobilen på ljudlöst......
Min oro växte i takt med att signalerna blev obesvarade.

Hur som så lyckades Leon spela en match, jag försöka heja på och samtidigt ringa lite diskret.
Min son känner mig utan och innan och såg nog hur splittrad jag var, så han gjorde slängpussar för att få mig på gott humör. Bara det att står man i mål måste man ha koll på bollen och inte mamman;) Det blev 0-2

Vi tog en fika i pausen.
Då jag satt och försökte få Leon på gott humör och säga att det inte var en fara det var ju bara vatten där hemma. Och peppa han i fotbollen med att säga att han kanske skulle föröska springa lite och inte titta på mig så mycket kanske titta på bollen.
Han är så försiktig och mjuk kille så han vågar inte ta bollen från andra om de skulle vara så att de gör illa sig...Så omtänksam

Då hör jag en Pappa ha lite peppning med sonen
Pappan: -då kommer du ihåg vad jag sa?
Sonen: -ja de där du sa
Pappan: -precis, men vad sade jag då?
Sonen: - ja de där.. om det viktigtaste
Pappan: -ja sade att de det viktigaste är att du gör mål och är offensiv!!

Vad har jag missat??...jag är nog sveriges sämsta fotbollsmamma;) Eller inte...
Bryr mig bara om Leon har roligt, inte vinner eller träffar bollen.

Ja de gick bra med rummet, så nu är de saker på tork på varje milimeter av våra 72 kvm.
/åsa