måndag 26 november 2007

.:miljöinsatts på skärhplmens loppis:.









Vi har sålt massa skräp och kommit hem med massa fynd;)

En underbart skoj helg på loppis med svärföräldrarna, tror jag var den som var mest road då jag lyckads fynda massa saker.

Ovan är bara ett urval av sakerna..
Ska absolut göra om detta snart igen.
Har en passion för loppisar och att fynda, har man ärvt efter mamms.

Så mitt råd till alla är sälj vidare prylar istället för att slänga, ta er tid att åka iväg och ställa er på loppis.
Tänk vad bra för miljön detta är!
Barnen kommer få lite begagnade leksaker och böcker i julklapp, varför köpa nytt?
Barnböcker kostade 10 kr för 3 stycken, pussel 5 kr styck.
Jag är inte snål utan miljösmart!
Burkarna och porslinet ovan kan man sälja på tradera för några 100:)
Men jag älskar ju glada saker så dessa får ett nytt hem hos oss.

Köpte familjespel som kostar 400 kr i handeln för 10 kr styck, hoppgunga helt ny kostar 300:- i handeln fick vi för 40 kr, en 50 tals service för 80 kr 6 tallrikar, 6 djupa, skålar och fat lovar att det säkert kostar runt 1000:- att köpa detta begagnat på tex tradera.

Tilde fick nog den snyggaste presenten, byxorna är bara ljuvligast.
/miljömama