onsdag 26 december 2007

.:julens bästa julklapp:.


Hade inte önskat mig något, men pratat med underbaraste kicki om att vår familj önskade sig ett fadderbarn.
Innan vi öppnat det stora vita brevet visst jag vad som fanns i.

Detta är Xiaoxue, hon är född 1999 och bor i Kina. Med våran hjälp ser vi nu till att hennes by får det bättre och att hon förhoppningsvis får börja skolan. Som det ser ut idag så går inte hon i skolan för hennes familj är så fattiga att hon måste hjälpa till som jordbrukare.

Jag är inte rik med det spelar mig mindre roll, för 200 kr i månaden kan vår familj göra att andra familjer får det bättre..

Vi är så glada att vi kan hjälpa dig Xiaoxue, du kommer få ett stort brev med massa teckningar av oss.

Som Leon på kvällen sade:

-Det bästa denna jul var, vårt fadderbarn, legoborgen, att jag fick vara med min familj, att vi hade mysigt hela julafton.



/din lilla familj på andra sidan jorden


Min syster är bara påhittigast, fick ett namnsmycke med Tilde och Leons namn, en mentol kanna, ett hysteriskt gökur. Hon vet vad jag behöver;)