tisdag 15 januari 2008

.:vardagar:.

Vardagsliv å familjeliv

Hur får folk livet att gå runt?

Satt för ett tag sedan på en lunchställe och åt, brevid oss satt 8 kollegor i 20-30 års åldern och pratade barn och familj. Ja jag tjuvlyssnade, för att det var så spännande!

-Alltså när vi får barn kommer barnet få gå 8-17 på dagis. Eftersom jag börjar jobba 7 å min sambo vid 9. Vi kan tidigast hämta 17, då jag slutar 16:30..
-Hur snällt är de att ha barnet så långa dagar.
-Å sedan hur ska man ha råd med kläder och allt som barnet måste ha!!!????
-Min budget ligger ju på 3000:-, men det är ju mina pengar.

När man blir föräldrer, hur man nu en blir förälder så anpassar man livet efter de små.
Man omprioriterar saker och får lite andra värderingar.

Hur får alla föräldrar livet att gå runt?
Jag blir så galet nyfiken när jag läser om 3-4 åringar med 3 aktiviteter i veckan, hur hinner de?
Måste man aktivera barnen massa massa?


Alla har olika vardagar.
Själv prioriterar jag tid och lugn, det bästa Leon vet är att bara få vara hemma och pula med sina saker, bygga lego bara vara.
Vi spelar mycket familjespel det mörka årstiderna, när det ljusa dagarna kommer blir det ute äventyr.

Han var bjuden på kalas förra lördagen, det är kalas nästan varje helg.
-mamma jag vill inte gå, det är kalas varje lördag. Jag vill bara vara hemma och ta det lungt!

Stressar familjer idag?
Jag bara så nyfiken..Tycker att Leons fotbollsskola 1 gång i veckan är ett litet projekt;)

Fast, i våran familj kommer det dagar man stressar. När man försovit sig tex..
Då blir det stora kaoset.
/mams-lugn å ro å massa tid tillsammans