torsdag 14 augusti 2008

.:svar:.

Några frågor ni frågat.
Å ja svarar..


JEANS:
Byxorna Bönan har på sig köpte jag i Huddinge på Kappahl, men de fanns bara de byxorna. De är nog slut:(

KAMERA:
jag har en canon eos 350D å en helt ny canon eos 5D. Digitala systemkamror. Min 5D har jag inte hunnit med så mycket då jag är höggravid och dagarnas hela energi går åt till Bönan som busar runt:)

SUDDIGT
Hur man får bakgrunden "suddig" som fotografiet på Tilde när hon läser.
Det handlar om Bländaren-AV på digitalasystemkamror, Har man ett litet bländartal 2,8 tex så blir bakgrunden suddigare. Ett lite bländartal=kort skärpedjup har man ett större bländartal typ 22 så får man ett långt skärpedjup högt bländartal= långt skärpedjup.
Men sedan så hänger de ju även samman med slutar och ljuset i rummet.
När jag fotgraferar porträtt eller människor är en bländare på tex 2,8 -5,6 att föredra

:)