torsdag 25 september 2008

.:någa självporträtt:.









I dag blir lillebror 3 veckor och jag passade på att ta några foton på oss med hjälp av min canon eos 350 och fjärrutlösaren, måste köpa en utlösare till den andra kameran med.
Tog ju liknande foton med bönan de hittar du här
Nu...tebax till livet;-)
/åsa
tillägg -ååå tack alla ni för dina ord, de berör.

Caroline svar på dina frågor.
Jag använder mig av stativ och befintligt ljus i mitt vardagsrum. Har inga blixtrar eller något annat som hjälpmedel, just nu går jag på klockan..Mellan 14-16 ungefär så är de perfekt ljus hemma hos oss;-)
Fotona är tagna med en fjärrutlösare. Det är lite klurigt att hamna bra i bilden och få skärpan bra. Använder mig av AV och ställer in kamerans bländare.
Använde bländare 5:6 på dessa foton.
Jag fotograferar alltid i RAW, dessa foton är enbart fixade till svartvita. Sedan lägger jag på oskarp mask -skärpa.
Använder mig av bra optik. Dessa foton är tagna med en Canons eos 350D och ett 24-70mm 1:2.8 objektiv men gillar även 50mm 1:1.8 som är fynd objektiv. Har min nya kamera canon eos 5D men har tyvärr inte någon fjärrutlösare till den.