tisdag 21 oktober 2008

.:husmor tipsar:.


För dig som är mamma"ledig"..

Jag köpte en balja med tanken att ha den som rekvisita när man fotograferar små ljuvliga bebisar.
Men, har inte hunnit använda den.
Den står där bara, så en dag när jag gick och städade och plockade upp saker för 1000000 gången så kom jag på.
-Baljan fick bli min uppsamlingsplats för allt som hamnar på golvet under dagen...Så slipper de se ut som "öppna förskolan" här hemma och så slipper jag ständigt gå och sortera in saker på sina platser.

Nu slänger jag ner allt där, leksaker nappar, kläder, brev, tidningar...Så på kvällen när de är lugn och ro så kan jag sortera.
Detta gör att jag SLIPPER städa dagarna i ända.

För dig med många småfolk hemma

Köp lådor på Ikea, sätt upp dem på en hylla på väggen som alla når till. Sätt namn på lådorna.

När man hittar något på fel ställe, istället för att tjata..släng ner i deras låda. Får de sedan tömma den 1 gång i veckan, eller så svara du så fort någon undrar vart deras saker är -titta i lådan!
/husmor