onsdag 8 oktober 2008

.:möten mellan människor:.




En gång i mitt liv hade jag en underbar människa i min närhet, min chef.
Vi kunde prata om allt och utbyta tankar och idéer.
Han var flera gånger äldre en jag, men vi kunde mötas på samma nivå.

Han hade en så fin familj och jag var så imponerad över hans kärlek till sin fru Maria och barn.
Han var en av de varmaste människor jag kände, den bästa mentorn man kan tänka sig.

Men..så gick han tyvärr bort, fruktansvärt. Man vill att såna människor ska vara odödliga, leva förevigt.


Så för ungefär 2 år sedan så mötte jag hans Fru Maria.

Igår fick vi en present av henne med posten.

-Tänk, att dessa underbara människor finns. Som ger en guldram på tillvaron.
Som är så omtänksamma och ger en värme resten av livet.
Tack Maria!

Så glöm inte uppskatta människor innan det är försent.
Hade gärna velat träffat min chef idag, när jag har den energin och erfarenheten av livet.
VI hade jobbat så bra tillsammans.
Hade velat ringa honom och säga, Tack för att vi möttes på livets väg.

/åsa
besök marias butik
Hon gör så fina saker med en tanke bakom.