torsdag 20 november 2008

.:pass:.

Under en helg i December åker vi till Amsterdam, alla i familjen num 6.

Förra veckan dundrade vi in på södertörns Polisstation för att ordna pass åt alla, det var bara jag som hade pass sedan tidigare.
Vi åkte dit rätt sent efter skolorna slutat, vi hade ju ingen aning om hur länge vi skulle behöva sitta där.

Jag gillar inte att känna mig stressad och en typisk stressig situation är när man ska sitta i timmar med 4 barn och invänta sin tur.
Barnen kanske blir hungriga och vi har barn som verkligen blir som små monster när det kurrar i magen.

Så med hade vi mat i kartong.

Inne på stationen var det det bara 1 familj före.

Tilde sprang omkring och drog i gardinerna till varje fotobås, Rasmus gungade på stolen och åt kyckling, Leon bara gnällde och Filip var hungrig och skrek höga vrålet.
Vi var i detta kaos tvungna att fylla i papper på de två små barnen..
Richard sprang iväg på toa.

PLING
vår tur.

Jag fick masa mig iväg till våran lucka med filip vid bröstet..
Stackars den unga killen som satt där i luckan...han bara tittade på oss.
Var hade vi pengarna, papper och allt annat?
vi letade i alla fickor och allt bara tog tid.

Hur som lyckades vi fixa 4 pass, alla fastnade på fotona och vi försvann från stationen illa kvickt.
Filip fick vi inte ordna pass till då hans namn inte hunnit blivit registrerat.

Men igår hade han äntligen fått sitt namn i systemet.
Vi åkte till Kungsholmen för att ordna hans pass.

-Ska jag säga hur lätt det är att få en 2 månaders bebis att sitta och titta in i kameran!
Det slutade med att jag fick sitta på en pall, med honom i knät -hålla upp huvudet.
Jo han fastnade -bildbevis kommer..HAHHA

Underbart nu har alla resehandlingar, känns så spännande att få åka med hela familjen på denna resa.
igår började jag så smått planera våra dagar i Amsterdam.
Alla små söta barn, vad vi ska ha mysigt.
Ska bli så spännande att se dem få vara med om allt detta.
Kärlek

/åsa