torsdag 11 december 2008

.:julkalendern lucka 11 -en bra present för kärleken:.


I dagens lucka hittar vi orden-presenten till den man älskar


Dagarna bara går, alla rutiner och allt avlöser varandra, man stressar runt utan att stanna upp här och nu. Man ser inte det man har...

Att älska någon är mäktigt, att få vara en del av en annan människa liv.
Jag har någon att vårda, beundra, stötta, dela glädje, sorg och skratt med.
Han är min bästa vän.
Han tänker på mig, gör det där små sakerna, ställer alltid upp.

Vi har en bok, i den skriver man ner saker man uppskattar med varandra, saker som hänt, saker man vill säga.
Nu har det varit för mycket sista tiden, boken ligger där. Men nu när jag sitter här och bläddrar i den kan man bara känna en sådan värme. Alla ord vi har gett varandra, reflektioner, stöttande rader.

Så mitt absoluta tips om man vill investera i den man älskar, ge bort en bok.
Låt bladen vara tomma, skriv ett brev..
-Berätta att i denna bok ska ni börja kommunicera, ta er tiden att ge varandra uppmärksamhet.

Det är klart att vi är arga på varandra, det är klart vi bråkar.
Men boken har verkligen fått oss att fundera och lära oss förstå.
Och allt vi har gjort är att köpa en tom bok......

Stor kram och MASSA kärlek till er idag
/åsa

Alla vackra saker med hjärtan finns på ordning och reda, ett HET tips