torsdag 18 december 2008

.:julkalendern lucka 18 -jul i vårt hus:.

Dagens lucka hittar vi familjen-alla småfolket i vårat hem



Klippa och klistra, skura och feja.
Vi har inte börjat städa, men julen är framme och klapparna inslagna.

Det finns så många måsten, men mitt i alla måsten så kan man bara sätta sig ner. Lägga fokus på något annat och slappna av. Vi stressar inte, tar det lugnt.
Mitt sätt att få rensa är att skapa, en slags yoga för mina sinnen.

Så ta de lugnt, stressa inte! Julen blir av, ställ inte för höga krav på er där ute.
Njut av varandra och ledigheten
/åsa

Kortet blev till efter att alla småfolk krypit till kojs. Att skapa saker av ett vanligt vit papper är verkligen en stunds härlig hjärngympa.
Har använt mig av pennor, provmarkers och akvarell. Ritat alla illustrationer och sedan klippt ut.
Har så länge jag kan minnas skapat små rum, byggt upp saker av kartong.
Kortet ska bli till barnen -de är även våra 4 barn på kortet;-)

Inspirerad av Petras underbara kort