tisdag 30 december 2008

.:klippt var de här:.






Ja letade fram en klänning, Klänningen har aldrig suttit bra på mig var ett spontan inköp för 50:- på en utförsäljning!..........fattade saxen och klippte.


Har aldrig någon direkt plan utan en tanke, de viktiga är inte att sy utan att få skapa.
Armarna blev till ett par leggins till Bönan och själva klänningen till en omlottjacka med mysig luva.
Inget mönster, och Tilde sov...chansade lite;)
Den nya symaskinen gick som dröm över tyget.
Overlock passar mig -det är bara att sy!

Tänk i morse klockan 8, så insåg jag att det faktiskt passade. Nattens skapande hade blivit till en dress och bönan var överlycklig!


Av detta har jag lärt mig -att kanske vända på muddarna innan man syr fast dem.
Men de absolut viktigaste -en liten stund för mig själv.
Nästa projekt -är en vårkappa till bönan, tyget ligger här, ritade ett mönster i natt! Får se om de blir bra..
En funderare- kanske ska leta upp lite mönster, för att lära mig från grunden;)

/åsa-nu med overlock