tisdag 27 januari 2009

.:djupt♥ -bra länkar:.

Fick ett rart mejl, om tankar kring kärlek.
Någon som hade en svår relation, där de inte kunde mötas.
Detta är mina tankar om kärlek, vad är dina?

Efter regn kommer sol!
Att älska någon, att dela livet med en annan människa är än utmaning och inget självklart.
Det är uppgångar och nedgångar.
Man är bästa vänner en dag och ovänner en annan.

En relation har många sidor.

Jag älskar en människa villkorslöst, beundrar och respekterar honom.
Att göra valet att gifta sig är enormt, en av det vackraste stunderna i livet. Man gör ett val -i nöd och lust till döden skiljer oss åt.
Det är enormt stort, ja tror -tills ödet säger annat. Inte för att jag ej tror på livslång kärlek -utan för att döden inte behöver vara slutet.

För mig handlar det om så mycket, att beundra, vårda, se, lyssna, respektera och växa.
Att samarbeta tillsammans mot olika mål i livet.
Det är vi!

Ingenting är perfekt, alla har saker vi måste bli bättre på
Jag vill självklart växa som människa i våran relation, bearbeta saker man måste bli bättre på
(tex så ska jag bli bättre på att fylla diskmaskinen på effektivaste sättet och även packa kassarna rätt) ;)
Kritik växer man av, -att ta till sig saker och lyssna på orden och göra något åt kritiken.

Vi har en bra balans, en bra kommunikation.
Det är för mig så vackert, som något man vill förvara nära nära. Det är så här livet ska vara för mig!
Jag utgår från mig själv och vad jag mår bra av, inte vad andra tror tycker eller tänker.

Ja det är stort att stå där,att gifta sig. Men i detta fall så självklart.
Han är en del av mitt liv, en del som får allt komplett.
Är stark och trygg i mig själv, men tillsammans är vi starkast.

Så mitt absoluta råd för den som vill få en bättre relation, utgå från dig själv.
Hur vill du leva? hur vill du bli sedd? vad är viktigt för dig?
Sedan lyssna, prata och möt varandra i förändringen.
Investera i ert liv!

Har två boktips, 2 böcker som faktiskt har förändrat livet för många!
Kan varmt rekommendera dessa, kostar bara 39:- st
(och återigen - nej jag är inte sponsrad) ;)

Hetsa inte upp dig över småsaker
Vårda kärleken
/åsa- med reflektioner över livet

illustrationen är av mig och bor här