torsdag 22 januari 2009

.:en bro byggd!:.

Det är något med min hjärna, känns som den kokar över av tankar och inspiration, försöker sätta fingret på det. Måste fokusera och fundera, smaka på karamellen.

MEN Jag har byggt en bro, få göra något som ligger mig varmt om hjärtat - Att få lära, lyssna och ge.
Jag brinner för att få uppleva när andra människor är i sitt esse. När folk skapar, de spelar ingen roll vad.. Man kan sy, fotografera, rita, måla, sticka, pärla, skriva.
Att låta kreativiteten ta över.
Tänk vad mycket kunskap och makt det finns, vad många duktiga kreatörer vi har i vårat land.
Vardagskreatörerna gör det mesta, skapar för att få lite tid att andas.

Att få hålla kurser är bland det bästa jag vet, att få möta folk och få ge...ge ge ge..
Få äran att få stå framför massa människor, berätta och sedan se dem gå in i kreativiteten. Se saker växa fram, se människor lära, se nyfikna ögon och lyssnade själar.

Ja längtar redan till en helg med massa inspiration och kreativitet.
Nu planeras de för fullt, tankarna går kring skapandet, vart hittar man inspirationen?, hur fungerar den kreativa processen?
Många såna saker jag tror folk vill lära sig mer om, få upp ögonen för.
Sedan planeras min kurs ut i minsta sekund..
Spännande

www.scrapevent.se


/åsa

För er som inte scrappar så är detta ett stort event i Helsingborg, där de hålls massa kurser under två dagar. Man går kurser på 1 1/2 timme, gör olika projekt och testar olika tekniker.
Man har en stor träff och massa spännande kreativa förläsningar och skapar tillsammans.