onsdag 4 mars 2009

.:6 månader:.


Idag firade lilla karamellen och jag hans 6 månadersdag hos husläkaren...Jo halsflussen är tebax och den höga febern. När jag gick för att hämta ut en ny dos antibiotika så mötte jag en underbar apotekare.
Till historian hör att jag aldrig brukar tycka synd om mig själv eller klaga.

-ja ha här var din medicin. Har du tagit antibiotika förut?
-jo jag avslutade en dos förra onsdagen, den hjälpte tydligen inte, svarade jag.
-vaaa stackars dig, och med småbarn och allt. Men vad jag tycker synd om dig. Sade hon

Så sprang hon iväg, hämtade en kassa med massa saker i.
-här har du, massa små prover som en krya på dig present.
Du ska ta hand om dig, försöka kämpa på, ni småbarnsföräldrar idag har det så tufft.

Man blir så glad när man träffar människor i vardagen, som genuint är trevliga.
Det värmer och gör en lite friskare.

Det är kanske lite lite synd om mig ..... bara 38,9 i feber.
Dags att sova bredvid min underbara lilla bebis. 67 lång och 7290 tung.
natti natti


tillägg -Det är bara jag som äter antibiotika och har halsfluss