fredag 11 december 2009

fyndat julklappar -med tanke på världen!

Mupparna, en bok ser nästan ny ut!
Fina tecknade bilder och massa text att läsa. Å så en helt ny nalle till!

Att leka med mat gör alla här hemma, det serveras massa gott.
På olika seconhandaffärer finns de mängder av sånt här för inga pengar alls!

Dockor som satt i sopprummet och väntade på att bli funna
En helt underbart vacker docksäng, med lite sängkläder så
är det en perfekt julklapp till dockmamman

Tyg till att sy ett lapptäcke till dockvagnen
Begagnade böcker är så billigt, det spelar ju ingen
roll att någon läst dem någon gång innan!
Retro leksaker är så vackra och gedigna, har det hållit
från 60-70 talet så lär det ju hålla ett bra tag till.



Likt Pippi Långstrump tog jag Herr nilsson på axeln och mötte upp Annika för en stunds letande efter skatter. Vi var på en skattjakt i Stockholms olika begagnat butiker.
Saker med en historia, saker som värnar om miljön, saker som tåls få en andra chans!
Vem är det som säger att presenter måste vara nya? Böcker finns det i mängder, kostar inte många kronor -och skördar inga nya träd.

Vi letade -fågel, fisk och mittimellan. Annika fyndade tyger, jag fyndade massa små saker.
Herr Nilsson klättrade och sökte nyfiket av terrängen.

Är glad i hela min kropp, hela min själ!
Fina presenter hittade vi. Det känns bra att inte bara konsumera nytt. Känns bra att jag ger våra barn en chans att faktisk ha jorden kvar lite längre, tänker på generationerna efter dem.
Vem lärde barnen att saker måste vara nya? -reklam och reklam.

Nu ska jag sätta ihop små kitt, en låda med massa olika köksaker, en boklåda, en docksäng och tillhörande prylar.

Jag är lycklig för att jag konsumera medvetet. Lycklig att ha fått en stund med en fin Annika. -Titta in hos henne, hon syr det med vackra små konstverk av sina tyger.
Å nej hon heter inte Annika utan Malin.
Hon och jag ska komma på vad ordet SPUNK betyder.

Tack världen för att du finns, jag värnar om dig
/Pippi -öööÖÖÖ nej menade åsa