torsdag 17 december 2009

-Hej mitt vinterland!


Snö ute -sol i sinnet.
Idag fann jag en installation på köksbordet, kan inte annat än att le. Den säger mig så mycket, fast ändå så väldigt lite.
Vi är instängda, snön virvlar ute, snöänglarna hinner fylla sina sköra avtryck på nolltid.
-Här är vi och min dotter gör installationer med burar och små dockor.

Visst är vi instängda, vi har förlorat dyrbar tid så här veckan innan jul.
Lilla fröken böna är sjuk, det är det viktigaste för mig att få henne må så bra som möjligt.
Jag syr "dansklänningar" och för varje stygn jag syr ser jag hennes leende växa till sig.
Vi bakar miljarder korvar, ormar och annat "gott" av trolldeg -hon matar mig, hon matar dockorna.
Vi sitter här i världens kaos, ett hem mer likt en öppen förskola innan städning.
Jag ritar blommor och fåglar så jag får kramp i handen -mera mera MERA MAMMA!

Ute virvlar vinden och snön yr längsmed knutarna, vi är instängda. Fast ändå inte.
Vi är fångade tillsammans, vi har tid och njuter av varje liten sekund.
Jag får vara med min dotter, julen kommer komma, ingen stress den kommer tillbaka nästa år.

Nu är vi mitt i fantasierna och lekarnas värld, vad som helst kan hända!

-mamma det är smuts ute!
-nej hjärtat det är snö, svarar jag..
-mamma jag älsar dig



/åsa