fredag 29 januari 2010

projekt: 52-♥ -liga veckor

Efter en känslofylld vecka så har jag inte hunnit blogga om projekt: 52-♥ -liga veckor vecka 3.
Så det får bli idag!
Ett projekt, en bok, 52 veckor, varje fredag
Man kan inte förändra världen på 52 veckor, men man kan göra valet att ge utan att vinna på det, sprida värme och kärlek och kanske förändra någons dag.

Mitt mål är att göra detta 1 dag i veckan, det kan handla om precis vad som helst! Hjälpa medmänniskor, skänka, lyssna och vara där.

Har jag detta som mål -så är det ständigt i mina tankar och jag kanske lyckas sprida detta varje dag, kanske smittar det av sig så att även du vill förändra ditt liv runt omkring dig!!
Tänk att vi då kanske tillsammans kan förändra världen!

Den lilla dockan är ute på resande fot..
Det finns stunder i livet man möter den genuint snälla människan. Den där som det aldrig skulle kunna säga eller göra något ont.
Det var en sådan människa jag träffade i julas när vi stod på hantverksmässan, hon spred sin värme och kärlek runt henne.
Hon gav mig massvis av tips, tankar och lånade glatt ut sina böcker till mig!

Hon hade sytt en docka, en rosa docka som jag blev helt betagen av. När vi sedan skildes åt gav hon mig en påse... där låg den, dockan hon sytt på i timmar, dockan hon skulle sålt. Hon valde att ge den till mig..

Så innan jul, sydde jag en liten liten docka.... ...å förra veckan blev jag klar.
Så nu flyttar den lilla lilla dockan till en av det snällaste människor jag mött.

Man måste komma ihåg att uppskatta, jag har flera människor jag ska ge den uppmärksamheten.

Ta ingen förgivet
/åsa