måndag 15 oktober 2007

.:mam:.


Tänder ett ljus, ett ljus på din födelsedag.
Blundar hårt och försöker minnas alla minnen stora som små.
Blundar så det gör ont.
Det ända som kommer upp är saknaden av dig, hur ont det gör att inte få dela livet med dig här
Du finns ju, men som en ängel och en vakande mor över mig och dina barnbarn.
Tänk om du bara för en minut kunde komma hit, så jag fick ge dig en stor kram och visa dig Leon, Tilde och även systerysters lilla Tim.
Skulle kunna ge vad som helst för den minuten, precis vad som helst.

När jag var liten så hade jag en önskan att du skulle flytta med mig till en husbåt, vi skulle leva där tillsammans och baka bullar mitt i veckorna.
Du tyckte det var en bra idé och sade alltid -tro på dig och dina ideér Åsa.

Nu är det så, att allt för ofta blir jag påmind om att inte ha någon förälder någon som finns där och ställer upp, som kommer ihåg födelsedagar eller sänder ett kort på barnens namsdag.
Eller som ringer och tjatar på mig i telefon.
Livet är skört, många är ensamma.

Så jag tänder ett ljus på din födelsedag, för dig och alla som behöver lite ljus i sitt liv.
Du finns ju här fast inte så nära som jag önskar

Grattis mamma!