onsdag 25 februari 2009

★vågar knappt★

Hur kan de komma sig, att alla arga baciller hittar hem hit. Kanske för att du precis har börjat på förskolan?
Fast det är ju en väldigt frisk barngrupp, jag förstår inte.

Du vaknade upp på Astons dop efter att ha sovit i din älskade vagn. Du var så ledsen och varm, vi såg hur dåligt du mådde.
Ögonen så blanka och sorgsna.

I flera nätter har du och pappa sovit på soffan, jag har hört dig gråta. Din gråt har letat sig in i mitt hjärta, smärtat hela min kropp.

Lilla du, 3 sjuka veckor av 4 är inte skoj. Arga bacillerna hittade dina fina små öron, inte konstigt att du varit så arg.
Så, öroninflammation och vi är åter igen hemma i lägenheten.

Du tar dina skor, din overall och klär på dig mössan. Det blanka ögonen tittar på mig och säger -mamma jag vill till kompisarna!
Det är inte så lätt att förstå att du är sjuk, du känner bara smärtan och gråter för minsta lilla.

Tänk om jag hade ett magiskt pulver, kunde blåsa det på dig, förtrolla dig till ditt friska lilla glada du, -bönan lilla.

/mam