måndag 30 mars 2009

.: de udda:.


Vad är det för detaljer du fastnar för, är det de perfekta eller är det udda saker?

Jag gillar detaljer, saker som ögat inte förväntar sig. Inga perfekta rader eller lika antal.
Inser att UDDA är min smak, att det är udda stolar, udda ramar, udda kuddar.
Har så länge jag kan minnas inrett mina hem med detaljer man inte förväntar sig ska finnas där.

Har man länge arbetat som dekoratör och allt ska vara matchat och genomtänkt -ja då kanske man tröttnar på det hemma och totalt flippar ur!

I helgen fick jag en låda med udda fina ramar -alla med en historia och alla med en gemensam nämnare -det är ramar. Det är inte matchade eller hela, lite skeva och sneda.
Så äntligen kommer det foton upp på väggarn!

Så började vi prata porslin. Det finns så många härliga tallrikar.
Vi bestämde oss för att jaga udda porslin, udda tallrikar. Det ska inte vara två som är lika.
En ensam liten tallrik ska få buntas ihop med andra små ensamma tallrikar.

Så nu har jag en till anledning att jaga runt på alla loppisar!

ha en FIN början på veckan, tror bestämt våren är på väg;)
/åsa