lördag 6 december 2008

.:julkalendern lucka 6-snö inne:.


I lucka 6 finner vi snögubbar-snö inne

I Stockholm är marken grå...snön är borta. Så då får man skapa sina egna små snögubbar.

Du behöver
-tyg, vitt lakan.
-symaskin.
-färg.
-knappar.
-filt.
-snöre.
-lera.
-stoppning.

Det är så mysigt med små snögubbar som kramas, de får en att smälta av kärlek.
Mina snögubbar är super lätta att göra.
Jag tog ett gammalt lakan, klippte ut 2 snögubbar enligt mönstret, den ena lite större.
Sydde och stoppade med stoppning och ett tips -lägg i en liten sydd påse med ris i botten för att få dem stående stabilt.

Kläderna är gjorda av filt, lade bara tyget dubbelt och klippte ut. Mössan är bara en liten remsa vikt dubbelt och knutit ett snöre på toppen sedan klippt små remsor.

Mönstret är bara för er att se principen så ni ser hur den är skapad. Förstora eller förminska efter eget tycke och smak.

Näsan gjorde jag av lera, i slutet av moroten gjorde jag ett hål så jag sedan kunde sy fast den på gubben .
Ögon är målade med lite akrylfärg.


Så mysig "snöig" dag
/åsa

Om du skapar en snögubbe -snälla mejla mig en bild på badankor(@)gmail.com -utan dessa då ()


ladda ner här