torsdag 5 mars 2009

.:ett av alla dessa pysselrum:.



Plats för att skapa, plats för egen tid, plats för det kreativa sinnena, plats för återhämtning.

Under det senaste 5 åren har jag haft 5 olika pysslerum. Det senaste är ju inte ett rum utan i en passage till vårat sovrum. Att vara 6 personer på liten yta innebär att man får dra ner på sina pysselytor.

Rummet ovan är mitt tredje pysselrum.
När jag flyttade till den lilla 4-rummaren på 72, fanns inte lillasyster och lillebror.
Då blev ett av sovrummen mitt kreativa tillhåll.
Det är nästan ett måste för mig att ha denna plats.

Jag gillade detta rum. Det var så ljust och lättstädad. Förvaringen med lådor är det bästa för mig, bara ta ner en låda med tex akrylfärger,måla och sedan ösa i dem när man städar.

Det fanns även plats för mitt ritbord som tyvärr står i källaren idag.

Detta var bara ett av rummen, fler kommer.

Idag är detta lillasyster och lillebrors rum. Vi håller på att förvandla om det med tapeter och inredning.

/åsa

(i mitt knä och gästbloggar är lillesyster, som envisas med att radera text, så hoppas att det går att läsa)