tisdag 27 oktober 2009

Äntligen Måndag;)

Igår stod jag på bussen, den slingrade sig fram mellan Stockholms gator. Det var en ny vecka, en ny dag, en väldigt grå höstdag och en helt vanlig Måndag.
Så många gånger jag hört en tung suck när det är Måndag, -Ja ha då är det bara att jobba tills nästa helg då.
Jag har aldrig riktigt insett det, har aldrig suckat på måndagar, aldrig gått med tunga steg.

Tänk nya möjligheter, nya möten, nya små äventyr.
Med nyfikenhet och vilja brukar jag möta mina måndagar.
Så i går på bussen, när den stannade till vid Odenplan såg jag detta konstverk luta sig mot det lilla glashuset.

På en stor bit gammal kartong har någon målat och skrivit en härlig uppmaning.
Jag blev så lycklig i hela kroppen att ja idag blev tvungen att promenera dit idag för att ta ett foto med min mobil -för att dela med mig till dig.

Ha en FIN Tisdag och en fin vecka
/åsa