torsdag 15 oktober 2009

inte vilken dag som helst...

Igår skulle vi åkt förbi min mamma, barnens mormor och firat hennes födelsedag.
Men istället tittar jag upp mot den klarblå himlen och sänder slängpussar.
Det finns ingen mall över saknad, inget facit över hur man ska förhålla sig till sorg. Man utgår från sitt hjärta och finner sin egna väg. Det finns inga rätt eller fel, din sorg är din sorg och du gör valet.
Jag valde att växa, att uppskatta, se de små sakerna i livet och ta vara på sekunderna.

Tiden går så fort, nu har jag levt fler år utan henne än med. Hon finns alltid i mitt hjärta, jag försöker att se allt det ljusa varma, minnas hennes röst. Komma i håg alla det där speciella stunderna.
Därför blev denna layout till, orden till mamma.
Det är därför jag kom in på scrapbooking för några år sedan - Utan alla nedskriva ord, utan något att blicka tillbaka till, utan orden till fotografierna.
Därför är det viktigt för mig att få skriva mina känslor och tankar, inte scrappa alla julfoton, dagisfoton eller något annat.
Mer är det orden och kärleken jag fokuserar på en fotografierna och händelsen - för det är det jag saknar från min mamma, något album att öppna upp fylld med värme och kärlek. Fyllt med det som var hon!

Det är jag på fotografiet, texten handlar om all värme jag känner för min änglmamma.
Grattis Mamma på din 58 års dag, 16 år utan dig... Fast du är alltid med mig
/Åsa