tisdag 15 december 2009

sytt klänning för 30:-




Hej från sjukstugan, välkomna hem till oss i värmen säger vi till -öroninflammation och ögoninflammation. En trumhinna mindre..Men glad är hon för det för vi syr ju klänningar till henne, läser böcker och bakar pepparkakor.

Bönan hittade en av mina resväskor fyllt med tyger, hon valde omsorgsfullt ut det hon tyckte var vackrast.
-Mamma sy klänningar!
Nu ligger det en trave tyger på mitt skrivbord, klänningen jag sydde i går är godkänd och en order på 5 till är beställt.

Jag blev så nöjd med denna, den sitter så bra. Nöjd över att jag lyckades få den så som jag tänkt utan något mönster. Att jag lyckade fixa till ett bra mönster med måttsocken och presentpapper.
Tyget är från IKEA. Hjärtat har jag tryckt på en tygbit med hjälp av tygfärg, klippte ut hjärtat som en schablon.


Note to myself: Nästa klänning jag syr ska jag dock tänka på att sy ihop alla delar innan jag syr sidorna så slipper jag svära så och sprätta så.

Ha de så fint du som läser
/åsa