måndag 14 december 2009

bakat ÄCKLIGA bakverk




Baka baka liten kaka

Dessa är alltså inte "riktiga" bakverk...Utan ett galet roligt pyssel.
I familjen finns det flera små sockerbagare, det ska bakas och fixas i köket. Tyvärr har deras lilla spis gått sönder.
Men jag hjälpte till att fixa, bakade prinsesstårta, non stop kakor, chockladbollar och kanelbullar.
Visst ser det goda ut?
Det ska bli en julklapp, ska slå in dem i en liten låda med andra kökssaker.
Det är nämligen så att jag kom på i går, jag ville göra låtsas mat -Ville virka fina muffinsar, tårtor, frukter. Men jag kan inte virka.

Då slog det ner som en blixt från klar himmel, barn älskar ju naturtrogna saker så med hjälp av foton och tyg så tillverkade jag egna små bakverk!

Så fram med lite foton, fixa och trixa lite. Sedan skrev jag ut dem på t-shirttrycks papper.
Strök över trycket på vitt lakan, sydde dem och stoppade dem.
Det fick högsta betyg för lilla karamellen försökta äta upp, han blev rätt missnöjd när han insåg att det inte var en riktig bulle ;)

Du behöver
-foton
-t-shirt transferpapper
-symaskin
-stoppning

Så...låt fantasin flöda
/åsa