måndag 8 mars 2010

det finns spår

Det finns spår efter det senaste veckorna, spår i hela lägenheten. Det har varit en födelsedag, det har varit magsjuka, det har varit många tårar.. Men även bara all den där villkorslösa kärleken som gör att man finner energin.

Livet har varit som ett tetris, varje sekund faller på sin plats.
Varje sekund av dygnet med att försöka hinna med som ska hinnas med. Vi har jobbat i skift.. Min kärlek har det senaste 3 veckorna jobbat, åkt hemifrån 6-18 -kommit hem och ätit middag..sedan åkt och jobbat 19-01. Ibland blir livet så där galet, saker man inte kan planera.

Vi rymde även mitt i allt..
Vi fick en underbar övernattning på Bomans med 4 rätters middag av svärmor och svärfar.. Vi njöt i 4 timmar av maten, av att bara få sitta och prata tillsammans. Min fina man och bästa vän.

Nu kommer ljuset, jag har köpt en ny solgul kofta.
Morgonen väcker mig runt 07:00 av att solen kittlar mitt ansikte, rullgardinen måste alltså åter upp på sin plats.
Nu kommer snart snön töa bort, under snön kommer våren.
Snart flyttar vi till torpet, SNART har jag mer tid åt livet.


lev med kärlek, respekt & ödmjukhet..... Lev med ett gott hjärta och fyll det med bra energi!

Och även ett ENORMT tack för era mejl, era rader här och all den otroliga omtanken ni visat.
Jag önskar jag hade tid att skriva personliga kort och sända med snigelposten.

/åsa