onsdag 31 mars 2010

vad är en bal på slottet.........



Hon är 2 1/2 -man skulle kunna tro att hon skulle på kalas, men å nej, det är sjukstuga här och det innefattar inte myskläder.

Jag pratar med en av mina fina vänner, vi pratar om våra små tjejer.
Vi har båda killar och en tjej i familjen.
Vi skrattar igenkännande när vi berättar om deras vilja, deras klädval osv..

-innan jag fick en rosa liten tjej tänkte jag ofta, när jag såg små tjejer på stan -varför sätter det på den lilla så rosa kläder, så tjejigt?
-Tänk i dag vet jag att man inte kan riktigt kan bestämma alla gånger. Säger vännen och jag instämmer.

Denna lilla böna lärde sig att klä på sig själv tidigt, innan man själv kommit upp kommer hon i sina kreationer och val av kläder.
Vi har fått en liten maräng, en tjej som vägrar ha på sig byxor -såvida hon inte får ha en klänning över!
Allt som glittrar ska hon ha. Går vi i matbutiken pekar hon på allt som är rosa, från moppar till Anton Bergs marsipanbröd -titta mamma vad fint! Allt rosa är fint för henne..

:)
Jag låter henne vara den hon är
/åsa